Telefoon: 020-545 2500

Display Advertising

Uw banner of video op een bekende website

Bij display advertising worden advertenties weergegeven op basis van de inhoud of het onderwerp van een website. Dit kan in de vorm van banners of online video’s. Veel websites vertonen naast hun eigen inhoud ook advertenties, en zijn daarvoor aangesloten op bijvoorbeeld het Google Displaynetwerk. Enkele bekende voorbeelden zijn Telegraaf.nl, Buienradar.nl, Nu.nl, Funda.nl en vele anderen.

Een specifieke doelgroep

U kiest zelf de doelgroep die uw advertentie te zien krijgt. Deze wordt bepaald op basis van onder meer regio, leeftijd en interesse. De doelgroep, de doelstelling en het product zijn bepalend voor de keuze van de websiteprofielen waarop de advertenties worden vertoond.

Brede zichtbaarheid via het Google Displaynetwerk

Google biedt het grootste netwerk van advertentieruimte voor display advertising in Nederland. Een groot verschil met adverteren via de zoekmachine is dat display advertenties niet direct gerelateerd zijn aan een zoekopdracht. De bezoeker is dus niet direct op zoek naar het product of de dienst die aangeboden wordt. Daarom ligt het aantal klikken lager dan in het zoeknetwerk. Wel levert uw advertentie natuurlijk naamsbekendheid voor uw bedrijf, product of dienst. Binnen het displaynetwerk biedt Google ook mogelijkheden voor retargeting.

Display pakketten

Display Brons

€299,- p/m

Eenmalige setup €299,-
  • Incl. €160,- basis klikbudget
  • Eenmalig €75,- klikbudget gratis
  • Koppeling met Google Analytics
  • -
  • -
  • -
  • -
  • -
  • -
  • -
  • -
  • -
  • -
  • -
  • -
  • Setup van 2 bannersets per jaar
  • Actief beheer gedurende de maand
  • Optimalisatie op zoekwoorden en doelgroepen
  • Lokaal of regionaal
  • 6x rapportage en contact per jaar

Display Goud

€589,- p/m

Eenmalige setup €399,-
  • Incl. €427,- basis klikbudget
  • Eenmalig €150,- klikbudget gratis
  • Koppeling met Google Analytics
  • Google Analytics aanmaken
  • Doelstellingen formuleren in Analytics
  • Retargeting inbegrepen
  • Dynamische Retargeting optioneel
  • Conversie meten in Analytics
  • Optimaliseren op basis van Conversie
  • Gebruik van Tag manager
  • Google Shopping optioneel
  • Setup van 4 bannersets per jaar
  • Dagelijks (geautomatiseerd) beheer
  • optimalisatie op zoekwoorden en doelgroepen
  • Regionaal of landelijk
  • 10x rapportage en contact per jaar

Display Webshop

€1.499 p/m

Eenmalige setup €469,-
  • Incl. €1.176,- basis klikbudget
  • Eenmalig €150,- klikbudget gratis
  • Koppeling met Google Analytics
  • Google Analytics aanmaken
  • Doelstellingen formuleren in Analytics
  • Retargeting inbegrepen
  • Dynamische Retargeting optioneel
  • Conversie meten in Analytics
  • Optimaliseren op basis van Conversie
  • Gebruik van Tag manager
  • Google Shopping optioneel
  • Setup van 6 bannersets per jaar
  • intensief beheer expliciet gericht op webshop!
  • optimalisatie op zoekwoorden en doelgroepen
  • Regionaal of landelijk
  • 12x rapportage en contact per jaar

 

Adverteer met online video via Google

Ook online video’s zijn ideaal om uw doelgroep bereiken. Bedrijven zetten online video op twee manieren in:

  • Als onderdeel van hun content marketing
  • In de vorm van advertenties

De meeste marketeers gebruiken video om hun doelgroep te informeren en naamsbekendheid te creëren voor hun bedrijf. Een eigen bedrijfsaccount op videoplatform YouTube leent zich perfect voor het delen van uw content, zoals ‘how to’ video’s die u vervolgens ook weer kunt promoten. Maar adverteren kan ook: als eigenaar van YouTube biedt Google daar namelijk advertentieruimte aan. Uw videoboodschap wordt dan voorafgaand aan geselecteerde gratis filmpjes getoond, of uw banner verschijnt op het scherm.

De kosten onder controle met Real-Time Bidding

Vroeger werd display advertising vaak direct verkocht, net als advertentieruimte in tijdschriften en kranten. Door de ontwikkelingen in de online marketing zijn directe veilingen echter steeds populairder geworden. Daar wordt advertentieruimte in real time per opbod verkocht. U stelt zelf een maximum bedrag in voor uw bod. Op basis daarvan doet uw advertentie mee aan de veiling. Als u het hoogste bod heeft, wordt uw advertentie getoond.

Meer weten?

Wilt u meer weten over de mogelijkheden van display advertising? Neem dan vrijblijvend contact met ons op. Wij vertellen u graag meer!