Telefoon: 020-545 2500

Retargeting

Benader bekende bezoekers opnieuw met retargeting

Via Google Analytics verzamelt u dagelijks waardevolle gegevens over de mensen die uw website bezoeken. Zo krijgt u inzicht in hun gedrag. Met deze gegevens kunt u ervoor kiezen om veelbelovende bezoekers nogmaals te benaderen. Dit wordt ‘retargeting’ of ‘remarketing’ genoemd.

Retargeting: win bezoekers terug met een gerichte aanbieding

Met retargeting beïnvloedt u het beslissingsproces van uw klant door gebruik te maken van uw kennis over deze klant. Denk bijvoorbeeld aan bezoekers die een product in de winkelwagen hebben geplaatst, maar niet hebben afgerekend. Deze bezoekers kunt u bijvoorbeeld een kortingsadvertentie laten zien. Zo worden ze misschien toch nog overtuigd om hun aankoop af te ronden.

Een voorbeeld: Retargeting voor webwinkels

Als iemand gezocht heeft op ‘schoenen kopen’ en vervolgens op uw website alleen rode schoenen bekijkt, is hij of zij waarschijnlijk op zoek naar rode schoenen. Jammer genoeg koopt de bezoeker niets op uw site. In die situatie kunt u de volgende keer dat deze persoon uw zoekwoord intypt in een zoekmachine een advertentie tonen met de tekst ‘10% korting op Rode schoenen’. Zo breiden webwinkels met retargeting hun campagne uit.

Voorbeeld wat is retargeting

Bezoekersgegevens verzamelen

Om een lijst te maken van al uw bezoekers leveren wij een speciale code aan. Die plaatst u in de code van uw website. Met behulp van die code zet Google alle mensen die uw site bezoeken automatisch op uw retargeting lijst. Daarvoor gebruikt het programma cookies. Deze lijst kan tegelijkertijd ook gebruikt worden voor RLSA in een zoekmachinecampagne. Om via het Displaynetwerk aan remarketing te doen moeten er minstens 1000 bezoekers op uw retargeting lijst staan.

Selecteer de veelbelovende bezoekers

Natuurlijk is niet iedereen die uw website heeft bezocht interessant om opnieuw te benaderen. Daarom kunt u bij het opzetten van uw campagne ook andere selectiecriteria gebruiken. Zo selecteert u bijvoorbeeld alleen de mensen die lang naar een bepaalde pagina hebben gekeken, of die een product in hun winkelwagentje hebben geplaatst.

Meer investering voor veelbelovende bezoekers

Als u aan remarketing doet is het slim voor deze bezoekers om uw bod per klik aan te passen. Het is namelijk bewezen dat bekendheid vertrouwen schept. Omdat de bezoeker al eerder op uw site is geweest, is de kans groter dat hij bij zijn volgende bezoek een aankoop doet of contact met u opneemt. Daarom is het logisch om meer te investeren in een klik van een bekende bezoeker dan van een nieuwe.

Optimaliseer uw retargetingcampagne met hulp van een expert

Retargeting is een gevorderde vorm van zoekmachinemarketing. Het opzetten en onderhouden van een effectieve campagne vereist veel tijd, kennis en ervaring. LMG Online kan u helpen om het meeste rendement uit uw investering te halen.

Meer informatie

Wilt u meer weten over retargeting met display advertenties? Neem dan vrijblijvend contact met ons op. Wij bespreken graag de beste mogelijkheden voor uw bedrijf.