Telefoon: 020-545 2500

Zeer doelgerichte marketing via Social Media Advertising (SMA)

9 miljoen Nederlanders op Social Media

Wist u dat wel 9 miljoen mensen in Nederland een account hebben op één of meer social media platforms? 6,1 miljoen mensen maken er elke dag actief gebruik van. Bijvoorbeeld op Facebook voor persoonlijke contacten, of op LinkedIn voor het professionele netwerk. Van alle Nederlanders tussen de 15 en 40 jaar heeft 97% een social media account. Bij 65 plussers is dit ongeveer 65%, dus ook zij zijn overtuigd: social media zijn niet meer weg te denken uit ons leven. Overweeg daarom om gebruik te maken van Social Media Advertising.

Promotie via Social Media werkt voor B2C én B2B

Social media platformen verschillen onderling enorm in hun publiek, gebruiksdoelen, en de manier waarop informatie vertoond en geconsumeerd wordt. Bedrijven kunnen veel voordelen behalen door aanwezig te zijn op relevante social media platformen. Dat geldt voor B2C én voor B2B bedrijven.

Social Media goed voor vindbaarheid bedrijf

Met een social media account is uw bedrijf beter vindbaar in zoekmachines, want er komen meer resultaten met uw bedrijfsnaam naar boven. Tegelijkertijd plaatst u via uw social media profiel links naar uw eigen site op andere plekken op het internet, wat uw vermelding in de zoekresultaten ook bevordert. Veel zoekmachines hechten waarde aan een vermelding op social media, omdat die platformen als betrouwbaar te boek staan.

Direct contact met uw klanten via Social Media

Met een bedrijfsprofiel op social media wordt het voor uw klanten, prospects en partners makkelijker om met u te communiceren. Door deze interacties, die vaak publiek zichtbaar zijn, toont u direct dat u een deskundig en klantvriendelijk bedrijf bent. U kunt uw profiel ook gebruiken voor het verzamelen van aanbevelingen. Daarnaast delen veel bedrijven via social media relevante informatie en nieuws uit hun vakgebied met hun relaties. Hiermee demonstreren zij hun expertise en onderhouden tegelijkertijd de band met hun netwerk.

Adverteren met een schat aan gebruikersgegevens

Steeds meer social media kanalen bieden advertentiemogelijkheden. Zo is er Facebook Ads, Twitter Ads, LinkedIn Ads, noem maar op! Doordat social media platformen enorm veel informatie over hun gebruikers hebben, kunt u uw advertentie richten op een zeer specifieke doelgroep. De selectiecriteria zijn voor elk platform anders, want ze zijn afhankelijk van de privacy afspraken die het platform met haar leden gemaakt heeft, het gebruiksdoel van het platform en de communicatiemethodes.

Pas uw advertentie aan op het medium

Door de onderlinge verschillen in publiek, communicatiemethodes en doel, vraagt elk social media platform van adverteerders een andere aanpak. Bijvoorbeeld:

  • Op Facebook zoeken mensen vooral vermaak en aansluiting op hun persoonlijke situatie, en dan vaak via hun tablet of mobiele telefoon. Video’s werken hier erg goed.
  • Door de karakterlimiet op Twitter worden veel plaatjes gedeeld. Met relevante hashtags haakt u in op trends en bereikt u specifieke doelgroepen.
  • Veel mensen bekijken LinkedIn op kantoor, en geven daarom de voorkeur aan artikelen. Het platform is heel geschikt om zakelijke diensten en producten onder de aandacht brengen.

 

Social Media advies op maat

LMG Online helpt u graag bij het ontwikkelen van de beste social media strategie voor uw bedrijf. Meer informatie over adverteren op Facebook, LinkedIn of Twitter vindt u op onze productpagina’s. Of neem direct contact met ons op voor een vrijblijvende kennismaking.