Telefoon: 020-545 2500

Adverteren onder professionals op LinkedIn Ads

LinkedIn Ads biedt uniek zakelijk publiek

LinkedIn heeft misschien wel de duidelijkste doelgroep van alle social media platformen: het is het grootste professionele netwerk ter wereld. Een ideale plek dus voor B2B advertenties!

Uw bedrijfsprofiel op LinkedIn

Op LinkedIn kunt u een aparte pagina aanmaken voor uw bedrijf. Dit is altijd aan te raden, want dan kunnen uw medewerkers bij hun werkervaring uw officiële bedrijfspagina tonen. Bedrijfspagina’s zijn een bron van informatie voor potentiële klanten, partners en nieuwe medewerkers, en een etalage voor uw dienst of product. Natuurlijk kunt u vanaf uw bedrijfsprofiel ook terug linken naar uw eigen website.

De doelgroep

Op LinkedIn Ads kunt u naast de geijkte factoren als locatie, geslacht en leeftijd ook professionele selectiecriteria opstellen voor uw doelgroep. U kunt uw selectie zo specifiek maken als u wilt. Daarbij kunt u denken aan:

  • Vakgebied van de professional
  • Bedrijfsnaam van huidige of eerdere werkgever
  • Bedrijfsomvang
  • Functietitel
  • Senioriteit
  • Vaardigheden

 

Versterk uw reputatie als expert via content marketing

LinkedIn leent zich perfect voor content marketing. Er wordt ontzettend veel vakspecifieke informatie gedeeld via bedrijfsprofielen en door individuen. Vaak gaat dit in de vorm van (blog)artikelen of video’s. Nuttige content versterkt uw bedrijfsreputatie als expert op uw vakgebied. Daarnaast onderhoudt u met content uw bestaande netwerk van relaties én bereikt u nieuwe mensen – als het tenminste gedeeld wordt. Om dit effect uit te breiden biedt LinkedIn Ads Sponsored Updates. Sponsored Updates verspreidt uw bericht onder de door u gekozen doelgroep, voor een breder bereik.

Promoot uw product met een advertentie

Naast Sponsored Updates kunt u ook advertenties inkopen in de vorm van banners, polls of prominente tekstlinks bovenaan de pagina. Hiermee worden vaak uiteenlopende producten of diensten gepromoot, van softwareoplossingen tot catering. Ook voor de advertenties geldt dat u zelf de doelgroep kunt kiezen.

Werf nieuwe medewerkers op LinkedIn

Naast sales-gerichte marketingtools biedt LinkedIn ook een unieke recruitment-functie. Via uw Sponsored Updates en advertenties bouwt u naamsbekendheid op, maar als u specifiek op zoek bent naar personeel kunt u ook vacatures plaatsen en promoten bij uw doelgroep. Zo bereikt u professionals die misschien niet actief op zoek zijn naar een baan en kunt u hun interesse wekken.

Mogelijkheden en kosten

Door de verschillende mogelijkheden is adverteren op LinkedIn bereikbaar én effectief voor ieder budget. U kunt tussentijds uw campagne aanpassen voor een optimaal resultaat. Daarnaast is het platform ook zeer geschikt voor remarketing. U betaalt per klik of per 1000 impressies, dus u heeft altijd controle over de kosten.

Meer weten?

Met zoveel opties kan het lastig zijn om de optimale te kiezen voor uw LinkedIn advertentiecampagne. LMG Online helpt u graag. Neem vandaag nog contact met ons op voor meer informatie of een vrijblijvende kennismaking!