Telefoon: 020-545 2500

Zoekmachinemarketing: laagdrempelig en effectief

Bereik met SEM mensen die op zoek zijn naar uw product of dienst

Adverteren via een zoekmachine (ook wel SEM of SEA genoemd) heeft veel voordelen, maar één daarvan steekt met kop en schouders boven de rest uit: u bereikt mensen die actief op zoek zijn naar de kernwoorden van uw keuze. Als u de juiste kernwoorden heeft gekozen, wil dat dus zeggen dat deze mensen op zoek zijn naar het product of de dienst die u aanbiedt. Een ideaal publiek!

Aanbieders van zoekmachinemarketing

Er zijn in de zoekmachinewereld twee grote aanbieders:

Google is de grootste en meest gebruikte zoekmachine ter wereld. Google heeft adverteren via zoekmachines uitgevonden en leidt de ontwikkelingen op het gebeid van zoeken op internet. Bing is de grootste concurrent van Google en werkt samen met Yahoo en een aantal andere partners via het Yahoo Bing Network. Deze twee aanbieders vullen elkaar aan en kunnen goed gecombineerd worden.

Meten is weten én optimaliseren

Bij zoekmachinemarketing is het zaak om de juiste kernwoorden te kiezen en uw doelgroep zo veel mogelijk te definiëren. Zo zorgt u dat uw advertentie aan de meest relevante gebruikers wordt vertoond. U kunt uw campagnes daarom constant monitoren om te zien welke zoekwoorden en segmentatiekeuzes de beste resultaten opleveren voor uw bedrijf.

Remarketing Lists for Search Ads (RLSA)

Met Google AdWords heeft u de mogelijkheid om mensen die uw website eerder bezocht hebben nogmaals te benaderen via een gepersonaliseerde zoekmachineadvertentie. Hiervoor gebruikt Google zogeheten Remarketing Lists for Search Ads (RLSA). Vooral voor webwinkels is dit een erg interessante aanvulling op de campagne.

LMG beheert uw campagnes met DoubleClick Search

DoubleClick Search is een geavanceerd cross-channel marketingplatform. Het platform is eigendom van Google. LMG online gebruikt DoubleClick Search om al uw marketingcampagnes op één centrale plek te beheren. Dit creëert een helder overzicht van al uw digitale marketingactiviteiten, zelfs als deze bij verschillende aanbieders lopen, zoals Google en Yahoo Bing. Bovendien biedt het platform unieke mogelijkheden voor het instellen en beheren van advertentiecampagnes, zowel collectief als individueel.

De diepgaande analysefuncties maken het mogelijk om voor elke campagne de biedstrategieën te optimaliseren op basis van de prestaties. Op dit moment bepaalt DoubleClick vier keer per dag de optimale biedstrategie. In de toekomst zal dit zelfs continu worden bepaald. Zo weet u zeker dat u altijd het beste uit uw SEA investering haalt!

Laat uw SEA beheren door een expert

Campagnebeheer kan lastig zijn, omdat het complex is en veel tijd kost. LMG Online is expert in het beheer van zoekmachinemarketingcampagnes. Wij helpen u graag verder door uw bestaande campagnes te optimaliseren of nieuwe campagnes voor u op te zetten.

Daarnaast bieden wij een SEA Audit aan om te bekijken of u optimaal gebruik maakt van uw account, of dat u nog meer effect uit uw SEA kunt halen. Twee zien meer dan een!

Meer informatie

Wilt u meer weten over zoekmachinemarketing? Lees dan verder op onze pagina’s over Google, Yahoo Bing of RLSA. Natuurlijk kunt u ook direct contact met ons opnemen. Wij vertellen u graag meer over de mogelijkheden.