Telefoon: 020-545 2500

Retargeting met RLSA van Google AdWords

Overtuig bezoekers van uw website met een gerichte advertentie

Remarketing Lists for Search Ads (ook wel RLSA) is een functie binnen Google AdWords. Hiermee kunt u gepersonaliseerde zoekmachineadvertenties tonen aan mensen die uw website al hebben bezocht. Zo kunt u de verzamelde kennis over deze bezoekers gebruiken om ze alsnog te overtuigen om klant te worden, bijvoorbeeld met een gerichte aanbieding. Dit heet retargeting.

Bezoekersgegevens verzamelen

Om een RLSA lijst te maken leveren wij een speciale code aan. Die plaatst u in de code van uw website. Met behulp van die code zet AdWords alle mensen die uw site bezoeken automatisch op uw retargeting lijst. Daarvoor gebruikt het programma cookies. Deze lijst kan tegelijkertijd ook gebruikt worden voor retargeting via Display Advertenties.

Selecteer de veelbelovende bezoekers

Natuurlijk is niet iedereen die uw website heeft bezocht interessant voor een remarketingcampagne. Daarom kunt u bij het opzetten van uw RLSA campagne ook andere selectiecriteria gebruiken. Zo selecteert u bijvoorbeeld alleen de mensen die lang naar een bepaalde pagina hebben gekeken, of die een product in hun winkelwagentje hebben geplaatst.

Pas uw advertentiestrategie aan

Met RLSA kunt u bestaande AdWords campagnes aanpassen voor uw geselecteerde bezoekers. Daarbij gebruikt u de kennis die u heeft verzameld over hun gedrag op uw site. Adverteerders gebruiken met RLSA over het algemeen twee strategieën: ze doen aanpassingen aan hun zoekwoorden of hun budget per klik. Natuurlijk kunt u deze strategieën ook combineren.

Bredere of andere zoekwoorden

Stel: u verkoopt vliegtickets naar Hong Kong, en gebruikt Hong Kong als zoekwoord voor uw zoekmachineadvertenties. Eén van uw bezoekers heeft op uw site verschillende opties bekeken, maar hij koopt niets. Dit is een veelbelovende klant, dus u wilt hem nogmaals benaderen. Maar u weet niet of de klant specifiek naar Hong Kong wilde, of zich misschien alleen aan het oriënteren was op een rondreis door Azië. In zo’n geval is het slim om voor uw remarketinglijst een breder zoekwoord in te stellen. Als deze klant vervolgens in Google “vliegtickets Azië” intypt, kunt u hem een gericht aanbod doen.

Meer investering voor veelbelovende bezoekers

Naast zoekwoorden kunt u ook uw bod per klik aanpassen voor bezoekers die op uw retargeting lijst voorkomen. Hoe hoger uw bod, des te groter de kans dat uw advertentie verschijnt. Het is namelijk bewezen dat bekendheid vertrouwen schept. Omdat de bezoeker al eerder op uw site is geweest, is de kans groter dat hij bij zijn volgende bezoek een aankoop doet of contact met u opneemt. Daarom is het logisch om meer te investeren in een klik van een bekende bezoeker dan van een nieuwe.

Optimaliseer uw investering met hulp van een expert

RLSA is een gevorderde vorm van zoekmachinemarketing. Het opzetten en onderhouden van een effectieve campagne vereist veel tijd, kennis en ervaring. LMG Online kan u helpen om het meeste rendement uit uw investering te halen.

Meer informatie

Wilt u meer weten over zoekmachinemarketing met RLSA? Neem dan vrijblijvend contact met ons op. Wij bespreken graag de beste mogelijkheden voor uw bedrijf.